دوشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۷

اشكال مختلف گروگانگيرى


جمعه 20 شهريور 1383
امريكا: نوجوانى كه با خانواده و دوستانش مشكل دارد تحت تاثير خشونت در فيلم هاى هاليودى اول سعى مى كند تفنگ پدرش را كش برود، اگر نتوانست از اسلحه فروشى محله شان تفنگ اتوماتيك و مقدار زيادى فشنگ مىخرد. بعد وارد مدرسه اش مى شود و در كلاس را باز مى كند، به محض اينكه معلم مى خواهد علت دير آمدنش را بپرسد اسلحه اش را به طرف او مى گيرد، اول معلمش را مى كشد بعد همكلاسى هايش را به رگبار مى بندد، بخصوص شاگرد زرنگهاى كلاس و دخترهايى كه تحويلش نمى گرفتند را نشانه مى رود. سروصداى تيراندازى و جيغ و فرياد دانش آموزان باعث فرار ديگر دانش آموزان از كلاس هايشان مى شود، آنها با موبيل هاى خود پليس و خانواده هاى خود را از ماجرا با خبر مى كنند. قبل از اينكه پليس مدرسه را محاصره كند سى.ان.ان دوربين خودرا در برابر در وردى مدرسه بكار مى اندازد و حادثه بطور زنده براى همه دنيا پخش مى شود. پليس خيابانهاى اطراف را مى بندد. تك تير اندازان در حاليكه عينك به چشم دارند و آدامس مى جوند در اطراف مدرسه و روى ساختمان هاى مشرف به آن موضع مى گيرند. در اين ميان نوجوان تفنگ بدست در كريدور مدرسه تعداد ديگرى از دانش آموزان در حال فرار را به رگبار مى بندد و عده اى كشته و زخمى مى شوند. يك مامور پليس بلندگو بدست از نوجوان مى خواهد كه خود را تسليم كند. بعد از لحظه اى سكوت صداى تيرى بلند مى شود، نوجوان اسلحه بدست با شليك تيرى در مغز خود به زندگى خود پايان مى دهد.دانش آموزان وحشت زده به بيرون از مدرسه به سوى پدر و مادرهاى مضطرب خود هجوم مى آورند، اشك مى ريزند و آنها را در بغل مى گيرند. دخترها ى نوجوان اشك ريزان در برابر دوربين هاى تلويزيون همديگر را در آغوش مى گيرند. نيم ساعت بعد از پايان ماجرا، طرح ساختن فيلمى بر اساس اين ماجرا در هاليود ريخته مى شود.فرانسه: ديوانه اى وارد يك بانك مى شود و كارمندان بانك را به گروگان مى گيرد. پليس روانشناسى را براى صحبت با گروگانگير به در بانك مى فرستد. در همين حال كه روانشناس سر گروگانگير را گرم مى كند و قول عدم دستگيرى وى و معالجه اش را مى دهد، تك تيراندازان در ساختمان هاى اطراف موضع گرفته و منتظر فرصت مى شوند. روانشناس با آناليزهاى خود گروگانگير را خسته مى كند بطورى كه وى قدمى به طرف در ورودى برمى دارد تا از روانشناس بخواهد خفه شود. همين يك قدم نصف سر او را از لاى دريچه بانك در تير رس يكى از تك تير اندازان قرار مى دهد كه بلافاصله شليك مى كند. گروگانگير از پا در مى آيد، كارمندان زن جيغ مى كشند، مردان نفس راحتى مى كشند.رواندا: بچه اى از قبيله " هوتو " هنگام بازى پسرك همبازى خود از قبيله "توتزى" را هل مى دهد، او به زمين مىافتد و سرش مى شكند. بزرگان قبيله" توتزى" براى دفاع از شرافت قبيله اى خود شبانه جلسه اى تشكيل مى دهند و تصميم مى گيرند براى انتقام گيرى تعدادى از زنان قبيله" هوتو" را به گروگان بگيرند. خبر به قبيله "هوتو" مى رسد و آنها با بيل، كلنگ، تبر و كاردهاى درازشان به همسايگانشان از قبيله" توتزى" حمله مى كنند و هركس دم دست شان مى آيد را دم تيغ مى گذرانند. ظرف مدت چند روز دهها هزار نفر قتل عام مى شوند.
ايران: سازمان اطلاعات موازى خبر از دستگيرى گروهى كه قصد گروگانگيرى توريست هاى خارجى را داشتند،مى دهد. وزير اطلاعات اعلام مى دارد كه از ماجرا بى خبر است. چند روز بعد دستگيرشدگان ضمن اقرار به اتهامات وارده، اعتراف مى كنند كه با سيامك پورزند و ضد انقلاب خارج از كشور در ارتباط بوده و براى اسرائيل نيز جاسوسى مى كرده اند.روسيه:الف: چند زن ومرد چچن آماده عمليات انتحارى وارد تئاتر بالشوى در مسكو مى شوند و صدها تماشاچى را به گروگان مى گيرند. پوتين بعد از اينكه در برابر خبرنگاران اعلام مى كند كه براى نجات جان گروگان همه تلاش هايش را خواهد كرد دستور حمله را به نيروهاى ويژه پليس صادر مى كند. مردم نگرانند. 24 ساعت بعد، شبانه نيروهاى ويژه به تئاتر حمله مى كنند و در عملياتى كه موفقيت آميز خوانده مى شود با استفاده از گاز همه تروريست ها و نصف بيشتر گروگان ها را به قتل مى رسانند.ب: چند ترويست مسلمان چچن وارد مدرسه اى شده و شاگردان و معلمان را به گروگان مى گيرند. ساعت 11 صبح دولت اعلام مى كند كه تعداد گروگان ها 250 نفر است. ساعت 2 بعد ازظهر اعلام مى شود كه تعداد آنها 400 نفر است. شب اين رقم به 850 نفرمى رسد. فرداى آن روز تعدادى از گروگان ها تصميم مى گيرند قبل از اينكه در حمله نيروهاى ويژه ضد تروريستى به مدرسه كشته شوند، فرار كنند. در حين فرار اين عده، در اثر تيراندازى بين ماموران و تروريست ها تعدادى كشته مى شوند، درگيرى بين طرفين ساعت ها ادامه مى يابد. در پايان شب اعلام مى شود كه همه تروريست ها و پنج نفر از شاگردان كشته شده اند، صبح روز بعد تعداد كشته ها 153 نفر و بعد از ظهر 270 نفر اعلام مى شود. دو روز بعد به اطلاع عموم مى رسد كه تعداد گروگان ها 1232 نفر بوده كه از اين تعداد 479 نفر كشته شده اند و 508 نفر زخمى شده اند كه حال 121 نفر از آنان وخيم است.
تبليغات خبرنامه گويا
advertisement@gooya.com

سوئد: يك سارق مسلح داخل بانكى مى شود، با تهديد كارمندان موجودى بانك را در كيسه اى ريخته از بانك خارجمى شود. هنگام خروج متوجه مى شود كه بانك در محاصره پليس است. به داخل بانك برمى گردد و كارمندان را به گروگان مى گيرد. بعد از دو ساعت خسته مى شود و ضمن شرح بدبختى هاى زندگى خود براى كارمندان، از كرده خود ابراز پشيمانى مى كند و مى خواهد خود را تسليم كند. كارمندان دلشان به حال او مى سوزد و او را تشويق مى كنند كه به گروگانگيرى خود ادامه دهد. سرانجام پليس بعد از پرتاب گاز اشك آور به داخل بانك هجوم برده و گروگانگير را دستگير مى كند. چند ماه بعد دادگاه اعلام مى دارد كه گروگانگير داراى اختلال روانى است و او را به پنج سال زندان در مركز مراقبت روانى محكوم مى كند. وى بعد از يكسال آزاد مى شود.
طنز سياسي و کاريکاتور بازديد 205 دنبالک 0 نسخه قابل چاپ بازگشت به بالاي صفحه
در همين زمينه:10 ارديبهشت » بشقاب پرنده ها در آسمان ايران چه مى خواهند؟ حميد فرخنده26 فروردين » پيشنهاد اهداى جايزه طلا به ديگر مديران نمونه جمهورى اسلامى، حميد فرخنده13 فروردين » زندگى استالين بدون سانسور، (يادداشتى بر زندگينامه استالين نوشته ادوارد راژينسكى)، حميد فرخنده18 آبان » چشم انداز 20 ساله نظام، حميد فرخنده
دنبالک:http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11812 فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اشكال مختلف گروگانگيرى، حميد فرخنده' لينک داده اند.
:: صفحه اول
:: بی بی سی فارسی
:: سياست
:: جامعه
:: فرهنگ و هنر
:: ديدنيها
:: پيام آشنا
:: تکنولوژی
:: ورزش
:: اقتصاد
:: جهان
:: مجموعه مطالب
» گويا
» درباره ما

Copyright: gooya.com 2008
_uacct = "UA-1152390-7";
urchinTracker();

هیچ نظری موجود نیست: